Od miłośników miejskiego outdooru, przez pasjonatów aktywnego wypoczynku na łonie natury, po modowych influencerów. Marka The North Face ma miliony fanów na całym świecie! Mimo że pozornie się od siebie różnią, to wszyscy doceniają wyjątkową jakość i design asortymentu TNF. Brand posiada już ugruntowaną pozycję i nie musi nic udowadniać. Jednak ogromny sukces nie sprawił, że projektanci marki osiedli na laurach – wciąż zachwycają swoimi pomysłami, zdobywając uznanie wśród kolejnych entuzjastów tego, co najlepsze. Zastanawiasz się, jak narodził się pomysł na firmę? Jak kształtowała się historia The North Face i jak wyglądają plany na najbliższą przyszłość? Rozsiądź się wygodnie i poznaj pasjonujące losy TNF!
The North Face – historia, która fascynuje
Dziś trudno wyobrazić sobie zarówno piesze wycieczki za miastem, jak i spacery po ulicach największych metropolii bez natknięcia się na logo TNF. Brand osiągnął coś niezwykłego – zdobył uznanie i popularność wśród zupełnie różnych grup odbiorców – streetwearowców, podróżników, sportowców i wielu innych. Okazuje się, że tam, gdzie wiele dzieli zawsze łączy jedno – najwyższa jakość. Dlatego też sneakersy, bluzy, kurtki czy akcesoria The North Face docierają wszędzie – od miejskich ulic, przez bieżnie, po górskie szczyty. Żeby zrozumieć fenomen brandu, warto cofnąć się do początku i poznać historię, która dała początek czemuś wyjątkowemu. Wszystko zaczęło się w latach 60. XX wieku, kiedy to Douglas Tompkins wraz z żoną Susie przemierzali trakty North Beach w San Francisco. Podczas pieszej wędrówki doszli do wspólnego wniosku, że nie znają marki, która oferowałaby odpowiedni sprzęt do pokonywania górskich tras. Tak narodził się pomysł na stworzenie własnego konceptu, który zrealizowali za pożyczone 5 tysięcy dolarów. Nazwa The North Face miała nawiązywać do najtrudniejszych, północnych, górskich podejść. Symbol, umieszczony w logo, to z kolei graficzne przedstawienie granitowej skały Half Dome, której ściana uważana była za jedną z najtrudniejszych do zdobycia w USA. Istotna była także kolorystyka. Czerwień to odniesienie do odwagi i pasji, a czerń do dominacji oraz wytrwałości.
Od niszowej marki po międzynarodową sieć
Po udanym początku miały nadejść jeszcze lepsze lata dla The North Face. Historia marki nabrała rozpędu w latach 70., kiedy to Tompkins postanowił sprzedać sklep swojemu przyjacielowi — Kennethowi Kloppowi zwanemu „Hap”. To właśnie on zamienił lokalny biznes najpierw w krajową, a następnie międzynarodową sieć salonów, o której dziś słyszał każdy. Od początku logo TNF zwiastowało innowacyjność – to właśnie ona przyciągała rzesze klientów. Marka projektowała i produkowała nowoczesne, naszpikowane praktycznymi rozwiązaniami i technologiami produkty stworzone z myślą o górskich eskapadach. Pierwszym szlagierem okazał się plecak „Ruthsack” wyróżniający się lekkością, wytrzymałością i funkcjonalnym rozkładem kieszeni. Kolejnym hitem stał się kopułowy namiot „Oval Intention”, a także niezawodna odzież z membraną Gore-Tex, którą pokochali nie tylko alpiniści, ale także amatorscy piechurzy. Aż do lat 90. asortyment The North Face skierowany był do miłośników aktywnego trybu życia oraz pasjonatów eksplorowania natury. Końcówka XX wieku wprowadziła logo TNF na ulice metropolii – kolekcje brandu upodobali sobie zwłaszcza przedstawicieli świata rapu. Marka doskonale wykorzystała szansę, nawiązując współpracy z gwiazdami muzyki oraz zapraszając do współtworzenia kolekcji wiodące streetwearowe koncepty jak Supreme.
Więcej niż outdoor
Doskonała passa The North Face wciąż trwa. Brand obecnie rozwija się w ramach amerykańskiej korporacji odzieżowej VF Corporation, do której należą m.in. takie legendy jak Vans, Lee czy Wrangler. W swoim asortymencie wciąż stawia na innowacyjność i poszukiwanie nowych rozwiązań, przykładem mogą być prace nad rewolucyjną membraną FutureLight. Eksploratorzy mogą spać więc spokojnie, ale logo TNF to również obecnie ultra modny wybór na co dzień. Trend na urban outdoor i techwear nadal ma się świetnie, a miejskie kolekcje The North Face potwierdzają, że brand doskonale go czuje. Co więcej, The North Face to nie tylko sklep z odzieżową i akcesoriami. Marka angażuje się także w działania społeczne i ekologiczne, m.in. finansuje granty na rzecz wspierania aktywności wśród dzieci i młodzieży oraz stawia na zrównoważoną produkcję. Oczywiście nie zapomina o swoich korzeniach, stale sponsorując liczne ekspedycje wspinaczy i odkrywców, którzy inspirują i wytyczają nowe ścieżki. Ty też postaw na tworzone z pasji kolekcje The North Face – idealne na co dzień oraz na eksplorowanie piękna natury.