Każdy miłośnik wygody w sportowym stylu na pewno dobrze zna charakterystyczne logo dzikiego kota. Symbol marki Puma obecny jest zarówno na modnych miejskich ulicach, jak i w czasie najważniejszych sportowych imprez. Od lat stanowi synonim doskonałej jakości, maksymalnego komfortu oraz designu, który zawsze wpisuje się w obowiązujące trendy. Dziś to niekwestionowanie jeden z najpopularniejszych brandów oferujących lifestylowy oraz treningowy asortyment. Stylowe obuwie, odzież i dodatki mają miliony fanów na całym świecie. Jednak jak rozpoczęła się historia przedsiębiorstwa? Poznaj wyjątkowe losy kultowej marki!
Puma – historia firmy, która zawojowała świat
Wszystko rozpoczęło się ponad sto lat temu, kiedy to dwójka pomysłowych, ambitnych braci – Adolf i Rudolf Dassler – postanowiła wkroczyć na rynek obuwia. Pierwsze próby wprowadzenia swoich modeli zaczęli już w 1920 roku, kiedy to podjęli decyzję o rozpoczęciu ręcznej produkcji butów. Ogrom wysiłku, ale niewielka efektywność szybko ostudziły entuzjazm mężczyzn. Pierwsze propozycje okazały się zbyt czasochłonne i nie generowały oczekiwanych zysków. Bracia byli jednak zdeterminowani dlatego, zamiast rezygnować z marzeń, postanowili jedynie zmienić drogę do ich realizacji. W 1924 roku nastąpiło kolejne podejście, tym razem jednak uruchomili pełnoprawną linię produkcyjną – tak powstała Fabryka Butów Braci Dassler. Oferowane fasony dedykowane były sportowcom, którzy szybko docenili jakość i komfort projektów. Dzięki temu wielu niemieckich reprezentantów wystąpiło w butach Dasslerów na Igrzyskach Olimpijskich. Niestety niebawem pojawiły się pierwsze rysy na współpracy Rudolfa i Adiego.
Kryzys przekuty w sukces
Dasslerowie słynęli z mocnych charakterów i często odmiennych wizji na dalszy rozwój firmy. W 1948 roku napięcie sięgnęło zenitu, czego konsekwencją było zakończenie współpracy. W ten sposób narodziły się dwie nowe marki – Adolf dał początek adidasowi, a Rudolf założył brand Ruda. Kiedy więc dokładnie rozpoczęła się historia Puma? Ma początek nieco później, kiedy to podjęto decyzję o zmianie nazwy. Jednocześnie klientom zaprezentowano pierwszy model z logo dzikiego kota – korki Puma Atom, które odmieniły futbolowe zmagania. Od samego początku celem Rudolfa Dasslera była współpraca z gwiazdami sportu. Dzięki znakomitym projektom, solidnym materiałom i innowacyjnym rozwiązaniom w butach Puma zaczęły występować takie gwiazdy jak Pele, Euzeobio czy Maradona. Później do ambasadorów marki dołączyli nie tylko piłkarze, ale także tenisiści, lekkoatleci, a nawet kierowcy Formuły 1. Co istotne, w historii Pumy ważne miejsce odgrywały nie tylko kontrakty z indywidualnymi sportowcami, ale całymi drużynami – klubami oraz narodowymi reprezentacjami. XXI wiek na dobre zmienił postrzeganie brandu. Słynne logo przestało kojarzyć się jedynie z treningowym ekwipunkiem i stało się nieodzownym elementem miejskich setów. Wśród ambasadorów pojawiły się natomiast gwiazdy kina, muzyki i sieci m.in. Rihanna czy Selena Gomez.
Puma – historia, która wciąż trwa
Mimo upływu lat popularność brandu nie spada. Co obecnie można znaleźć w asortymencie Puma? Historia marki mocno związana była ze sportem i to wciąż się nie zmienia. Perfekcyjne obuwie, odzież i akcesoria na trening doceniają zawodowcy oraz amatorzy aktywnego wypoczynku. W jej asortymencie nie brakuje jednak również propozycji w lifestylowym stylu, które podbijają miejskie ulice. Na co dzień doskonale sprawdzą się popularne modele sneakersów, takie jak Puma Cali, Jada czy Mayze. Warto zestawić je z praktycznymi T-shirtami, longsleevami oraz bluzami zwieńczonymi kultowym logo. W szafie nie może również zabraknąć pary joggerów, legginsów, a także letniej sukienki w klimacie sporty. Outfity uzupełnisz dodatkami Puma – sprawdź plecaki, nerki, bejsbolówki oraz akcesoria na chłodne dni. Historia Pumy rozpoczęła się od męskiego sportowego obuwia, ale dziś oferta brandu skierowana jest do wszystkich – kobiet, mężczyzn oraz najmłodszych.